2009. december 27., vasárnap

Pulykamell sütőzacskóban, zöldség ágyon



Azért választottam a sütőzacskós verziót, mert nem kell vele annyit bajlódni, locsolgatni, figyelni, hogy ne száradjon ki, de azért átsüljön. A sütőzacskót úgy tettem be az edénybe, hogy az egyik oldalsó éle felül legyen és ollóval vágtam rajta néhány kisebb bemetszést. Vigyázva,ne legyen nagy lyuk, hiszen akkor a zacskó elveszíti a funkcióját. A feldarabolt zöldségeket a hús alá tettem. Sajnos csak előkészületi fotó van, a végeredményről nincs kép, időhiány miatt.

Hozzávalók:
 80-90 dkg pulykamell
1 zacskó szárnyas fűszer keverék
olívaolaj
1-2 babérlevél
1 póréhagyma
2 sárgarépa
1 kisebb zeller

bors
kb. 1,5-2 dl folyadék a zöldség pürésítéséhez

Elkészítés:
Az egészben hagyott pulykahúst előző este bepácolom az olajos fűszerkeverékkel. A zöldségeket megpucolom, feldarabalom. Beleteszem a sütőzacskóba, ráhelyezem a húst. A zacskó száját lezárom és lukakat vágok -a fent említett módon- a zacsira. Mehet sütőbe,  200 fokon 70-75 perc alatt sülhet. Kb. egy óra után érdemes ránézni, ki lehet bontani a zacsit és megtapintani a húst, mert a leírt sütési idő változhat, attól függ milyen idős a pulyka, stb.
Ha megsült a hús, pihentetem, addig, míg a pecsenyelével a zöldségeket egy edénybe borítom, adok hozzá egy kis folyadékot, tejet vagy tejszínt, vagy simán zöldség alaplevet, de ha semmi nincs egy kis víz is megteszi,  botmixerrel pürésítem és egyet forralok rajta. Kóstolás után, sózható és bors is adható hozzá, ízlés szerint.
A húst vékony szeletekre vágom, a zöldségpürét szószos tálkában kínálom hozzá.


Ötlet: Tina karácsony

6 megjegyzés:

  1. Nagyon finomakat készítettél!!! A harcsát megfogom én is csinálni, mert jó kis recept. Látom ti sem éheztetek az ünnepek alatt.:)

    VálaszTörlés
  2. Gizi: Én is jártam nálad, te is nagyon sokat főztél, sütöttél, úgyhogy ti sem maradtatok éhen.:))

    VálaszTörlés
  3. Nagy előnye a sütőzacskónak, hogy kevesebbet kell suvickolni a sütőtálat!:)

    VálaszTörlés
  4. A napokban én is zacsiban sutottem a csibecombokat, de zoldségek nélkul.
    Viszont ez nagyon jó otlet,amit írtál,hogy utána csináltál beloluk egy zoldségszószt, ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  5. Szepyke: Így van, spórolni kell az energiánkkal. :)

    VálaszTörlés
  6. Szemirámisz: Én is többször fogom alkalmazi a zöldségágyat, számtalan ízkombinációt kóstolhatunk. Az egyszerűbb sülteket nagyon felturbózza, legyen az szárnyas vagy sertés.

    VálaszTörlés